Aktuality - Klinika JL

Jak předejít zánětu močového měchýře? Nejlepší tipy pro prevenci

Se střídáním ročních období a kolísáním teplot může být naše tělo náchylnější k různým zdravotním problémům, včetně zánětů močového měchýře a nachlazení. Pro urology toto roční období často znamená nárůst pacientů, kteří hledají úlevu od těchto nepříjemných stavů. Na co myslet, abyste dokázali zánětům močového měchýře předejít?

zánět močového měchýře

Dodržujte správnou hygienu

Šíření bakterií, které způsobují infekce močového ústrojí, pomáhají zabránit správné hygienické návyky. Pečlivě a pravidelně si myjte ruce, zejména před a po použití toalety. Pro ženy platí i rada, aby se po použití toalety vždy utřely zepředu dozadu. Zabráníte tak přenosu bakterií z oblasti konečníku do močové trubice.

Močte pravidelně

Když zadržujete moč příliš dlouhou dobu, zbytečně tím riziko zánětu zvyšujete. Zadržování moči totiž umožňuje množení bakterií. Myslete proto na pravidelné vyprazdňování, zejména před a po aktivitách, jako je cvičení nebo pohlavní styk.

Noste vhodné oblečení

Nepodceňujte blížící se jaro, teploty stále ještě dost kolísají a odhalených nohou i bříšek si dostatečně užijeme v létě. Prochladnutí může oslabit imunitní systém, což vede k větší náchylnosti k infekcím, včetně těch močového ústrojí. Teplé oblečení, jeho vrstvení a stejně tak kvalitní materiály, to všechno vám pomůže snížit riziko prochladnutí, které může potíže s močovým měchýřem vyvolat.

Nezapomínejte na prodyšné prádlo

Přiléhavé nebo syntetické prádlo může zbytečně zadržovat vlhkost a vytvářet prostředí příznivé pro růst bakterií. Vybírejte tak z více prodyšných látek – jako je například bavlna – které umožňují cirkulaci vzduchu a pomáhají udržet oblast intimních partií v suchu a pohodlí.

Jak zánět močového měchýře rozpoznat?

Přes veškerou snahu se ne vždy podaří zánětu močového měchýře zcela vyhnout. Pak je důležité  rozpoznat symptomy případné infekce včas. Mezi typické příznaky zánětu močového měchýře patří například:

• častá nebo naléhavá potřeba močení
  • bolest nebo pocit pálení při močení
  • zakalená nebo zapáchající moč
  • bolest v podbřišku
  • krev v moči

Co dělat v akutních případech?

Pokud jsou příznaky zánětu močového měchýře intenzivní, neustupují nebo jsou dokonce doprovázeny horečkou, zimnicí či silnou pánevní bolestí, je důležité co nejdříve vyhledat lékařskou pomoc.

Silnější příznaky už mohou značit závažnější infekci nebo komplikace, které vyžadují lékařské odborné vyšetření a nasazení vhodné léčby. S vyhledáním pomoci v takových situacích neotálejte, včasný zásah může zabránit zhoršení infekce i závažnějším zdravotním problémům, jako je například zánět ledvin.

Prevence je stále nejlepším způsobem, jak nepříjemným infekcím močového měchýře předcházet. Zařazením jednoduchých, ale účinných tipů do každodenní rutiny můžete riziko vzniku těchto obtíží snížit na minimum.

Podobné články

28. 3. 2024

Přečtěte si rozhovor s novým primářem Oční kliniky JL

28. 2. 2024

Vyšetření očí u optometristy není radno zanedbávat

15. 2. 2024

Novinka na naší ORL ambulanci: Nastřelování náušnic

Z ostatních klinik

5. 4. 2024

Rozhovor s MUDr. Josefem Doležalem: Chirurgie v Lípě se neustále rozvíjí

4. 4. 2024

Kdy se obrátit na praktického lékaře? Registrujeme nové pacienty!

3. 4. 2024

Akční dubnová nabídka - Lékárna Poliklinika Hůrka